Wspomaganie treningu dietą

Wspomaganie treningu dietą

Doświadczeni trenerzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nawet najcięższy trening nie jest w stanie zagwarantować osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Jeszcze większe znaczenie ma odpowiednio dobrana dieta. Zdaniem niektórych z nich, może odpowiadać aż za 60% sukcesu! Nasz organizm jest bardzo skomplikowany i dla sprawnego funkcjonowania wymaga dostarczenia odpowiedniej porcji substancji odżywczych. To zapotrzebowanie jest jeszcze wyższe w przypadku osób uprawiających sport. Aby osiągnąć maksimum satysfakcji, nie doprowadzić do niebezpiecznych kontuzji i wypracować wymarzoną sylwetkę, należy przede wszystkim zastanowić się nad prawidłowością swojego jadłospisu.

Jedzenie a trening

Wiele osób, rozpoczynających swoją przygodę ze sportem, nie zastanawia się nad tym, jakich substancji powinny przede wszystkim dostarczyć swojemu organizmowi. Najbardziej łagodną konsekwencją takiej postawy jest spowolnienie albo całkowite zatrzymanie efektów, które oczekujemy po treningu. W skrajnych przypadkach może jednak dojść do nieodwracalnych zmian, które są bardzo niebezpieczne dla zdrowia, a czasami także dla życia osoby ćwiczącej.

Ilość kalorii

Jednym z najważniejszych czynników jest dobór optymalnej ilości kalorii. Często zapominają o tym osoby, które zamierzają schudnąć. Połączenie ciężkich treningów z ograniczeniem objętości przyswajanych pokarmów przynosi jednak efekty odwrotne od zamierzonych. Organizm, który nie otrzymuje wystarczającej liczby kalorii musi znaleźć je gdzie indziej. Najpierw pozyskuje energię z mięśni, dopiero później z tkanki tłuszczowej. Częste sięganie po takie zapasy doprowadza z kolei do zjawiska rekompensacji – mózg wychodzi z założenia, że musi akumulować zapasy i spowalnia metabolizm, a to najszybsza droga do przybrania dodatkowej wagi. Aby ominąć problemy, należy obliczyć swoje minimalne zapotrzebowanie kaloryczne i nie schodzić poniżej tej granicy.

Posiłek przed i po treningu

Najważniejszą rolę w życiu każdego sportowca odgrywa posiłek przed i po treningowy. Powinny być przede wszystkim bogate w węglowodany, które są najbardziej efektywnym źródłem energii. Posiłek potreningowy umożliwi z kolei szybką regenerację mięśni i zapobiegnie ich niszczeniu.

Zbilansowana dieta ketogeniczna

Każdy sportowiec powinien stosować się do skrupulatnie rozpisanej i właściwie zbilansowanej diety, w której znajdą się niezbędne substancje odżywcze i wszystkie minerały oraz witaminy. Należy uświadomić sobie fakt, że także one muszą być dostarczane w większych dawkach, niż w przypadku osób niećwiczących. Świetnym rozwiązaniem są diety pudełkowe. Korzystając z usług firm, zajmujących się takim rodzajem cateringu, zyskujemy pewność, że otrzymamy świeże posiłki, które zawierają dokładnie to, czego nam potrzeba.

Artykuł został przygotowany przez firmę EatZone, dostawcę cateringu dietetycznego z Warszawy.

Previous ZAPRASZAMY JUŻ W NIEDZIELĘ NA PIELGRZYMKĘ ŚRODOWISKA POLICYJNEGO
Next TRAGICZNY WYPADEK W LUBORCZY

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

O płatnościach mobilnych

Kilka lat temu na rynku pojawiły się nowoczesne telefony komórkowe. Inteligentne smartfony zmieniły nasze codzienne życie, podobnie jak zmienił je powszechny dostęp do Internetu. Za pośrednictwem domowego komputera lub smartfona

Life&Style 0 Comments

Jak zaprojektować pokój dla dziesięcioletniej dziewczynki?

Dziesięciolatki lub dziesiątki latków – w wieku od małego dziecka do nastolatka – mogą wydawać się jednymi z najtrudniejszych ludzi do zaprojektowania pokoju. Ich upodobania zmieniają się, nie chcą już

Life&Style 0 Comments

Wytrwanie w diecie – Zacznij już dziś

Dla właściwie każdego wytrwanie w postanowieniu wydaje się naprawdę bardzo skomplikowane. Jednocześnie należy mieć na uwadze to, że wystarczy wykonywać coś systematycznie przez miesiąc, by weszło w nawyk. Dlatego wszelkiego

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź