Samodzielna renowacja lakieru samochodowego

Samodzielna renowacja lakieru samochodowego

Każdy właściciel auta chciałby, aby jego samochód jak najdłużej zachował idealny wygląd. Niestety, wraz z upływem czasu lakier jest w coraz gorszym stanie. Czy w związku z tym samodzielna renowacja lakieru samochodowego jest możliwa? Okazuje się, że tak. Podpowiadamy o czym pamiętać i na co zwrócić uwagę, aby wykonać to prawidłowo.

Od czego należy zacząć?

Renowacja lakieru samochodowego rozpoczyna się od usunięcia wierzchniej warstwy. Na ogół jest ona utleniona oraz solidnie porysowana. Powłoka, która pozostanie musi być doprowadzona do idealnej gładkości. Błędem, który popełnia wiele niedoświadczonych osób jest pozostawienie widocznych skaz lakieru określanych mianem hologramów. Widać je doskonale wówczas, gdy światło padnie na lakier pod właściwym kątem. Skazy te powstają najczęściej na skutek:-zastosowania zbyt ostrej pasty polerskiej;-zastosowania zbyt twardego pada;-nierównomiernego bądź zbyt dużego nacisku;-zbyt głębokiego spolerowania lakieru;-zastosowanie za dużej ilości pasty.Chcąc polerować lakier, należy zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia. Niezbędna jest maszyna polerska. W jej roli świetnie sprawdzi się maszyna rotacyjna oraz maszyna mimośrodkowa. Ta druga jest lepsza dla osób mało doświadczonych. Działa ona bowiem znacznie wolniej.

Ocena grubości lakieru

Decydując się na samodzielną renowację lakieru, należy pamiętać o dobraniu odpowiedniego pada bądź tarczy. Należy przy tym uwzględnić twardość lakieru i jego grubość. W przypadku samochodów, które mają już za sobą naprawy lakiernicze, lakier jest na ogół miękki. Jeśli chcemy mieć pewność, jak gruba jest warstwa lakieru, najlepiej sięgnąć po miernik lakieru. W sprzedaży dostępne są obecnie następujące rodzaje padów:-z futrem przeznaczone do stosowania w przypadku twardych lakierów;-piankowe charakteryzujące się różnym stopniem twardości – można je stosować w przypadku lakierów średnich oraz miękkich;-z mikrofibry – są to pady ostro tnące oraz wykończeniowe. Zaopatrzyć trzeba się również w dwa rodzaje pasty. Jedna powinna być przeznaczone do korekty lakieru, za pomocą drugiej można go wygładzić i nabłyszczyć.

O czym jeszcze pamiętać?

Niezwykle istotne jest odpowiednie zabezpieczenie tych części, z którymi nie zamierzamy nic robić. Zanim przystąpimy do pracy lakier trzeba dokładnie umyć, a następnie sięgnąć po glinkę, która przeznaczona jest do pocierania zmoczonego lakieru. Stosując pastę, nie należy przesadzać z jej ilością. Kiedy będzie jej zbyt dużo, zawsze jest ryzyko, że wniknie ona pomiędzy poszczególne części blacharskie. Podczas pracy trzeba sprawdzać, czy obrabiany element nie jest przegrzany. Jeśli chcemy, aby renowacja była wykonana poprawnie i dała satysfakcjonujący nas efekt, sprawdzić powinno się, czy nie pozostały wspomniane hologramy. Aby to zrobić, wystarczy sięgnąć po lampę warsztatową. Samodzielna renowacja lakieru jest możliwa. Wymaga trochę pracy i staranności, ale można ją wykonać naprawdę dobrze. Wystarczy stosować się do przedstawionych przez nas porad, aby cieszyć się doskonale prezentującym się autem.

Previous Drukarnia online - elektroniczne składanie zamówień w drukarni
Next Powłoka kwarcowa na samochód

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Jak wynająć komfortowy samochód?

W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się firmy świadczące usługi w zakresie wynajmu samochodów. Można wręcz stwierdzić, że rozwiązanie to cieszy się takim samym zainteresowaniem jak wypożyczalnia maszyn budowlanych

Motoryzacja 0 Comments

Transport może być bardziej ekologiczny dzięki paliwom alternatywnym

W Polsce transport generuje blisko 12 proc. emisji gazów cieplarnianych. Jej ograniczenie jest trudniejsze niż w innych krajach Europy ze względu na dużą liczbę samochodów oraz średni wiek i zły stan techniczny pojazdów.

Motoryzacja 0 Comments

Korki w miastach kosztują każdego kierowcę średnio 3,3 tys. zł rocznie

Kierowcy i gospodarka tracą miliardy złotych przez korki w polskich miastach. Tylko w Warszawie średni koszt na jednego kierowcę to blisko 4 tys. zł – wynika z badania Deloitte i Targeo.pl. W rozładowaniu zatorów pomóc mogą

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź