Folia samochodowa czy malowanie – zmieniamy kolor samochodu

Folia samochodowa czy malowanie – zmieniamy kolor samochodu

Osoby, które zastanawiają się nad zmianą wyglądu swojego samochodu, przeważnie mogą skorzystać z jednej z dwóch opcji. Mogą przemalować posiadane przez siebie auto, mogą jednak również zastanowić się nad zakupem folii samochodowej.

Folie samochodowe to rozwiązania, które trudno uznać za nowość rynkową. Mamy z nimi do czynienia już od dawna, choć w przeszłości wykorzystywano je przede wszystkim w celach reklamowych. Obecnie odchodzimy już od przeświadczenia, że ich funkcja promocyjna jest jedyną, która może nas zainteresować. Folie cieszą się coraz większą popularnością, a co z tym związane – właściciel pojazdu nie powinien mieć problemów ze znalezieniem sklepu, w którym zaoferowane zostanie mu tego rodzaju rozwiązanie. Oczywiście, trudno uciec od pytania, czy z perspektywy samego pojazdu lepszym rozwiązaniem będzie pakowanie, czy też malowanie. Obie opcje posiadają przecież nie tylko zalety, ale i pewne niedociągnięcia.

Po pierwsze – zastosowanie

Jedno z pierwszych pytań, jakie powinniśmy sobie zadać dotyczy tego, ile czasu należy przeznaczyć na malowanie samochodu, a ile na owinięcie go folią. Przemalowanie samochodu nie zawsze zajmuje tak samo dużo czasu. Kluczowe znaczenie ma to, jaki jest jego lakier, nie bez znaczenia wydaje się jednak również pytanie o liczbę zastosowanych przez nas warstw lakieru. Nie można też zapominać o tym, że o malowaniu można pomyśleć przede wszystkim wtedy, gdy usuniemy starą farbę. Każda nakładana przez nas warstwa będzie też musiała wyschnąć, co również będzie wymagało od nas nieco czasu. Przemalowanie samochodu, w zależności od sytuacji, może więc zająć nam zarówno trzy dni, jak i trzy tygodnie. Niemal na pewno będziemy też musieli odczekać co najmniej tydzień po malowaniu, zanim zaczniemy znowu jeździć autem. Jeśli folia samochodowa wydaje się nam bardziej interesującym rozwiązaniem, możemy mieć pewność, że korzystanie z niej będzie procesem zajmującym zdecydowanie więcej czasu. Oczywiście i tu nie ma mowy o działaniu natychmiastowym, a niezwykle staranne umycie karoserii to w takim przypadku absolutne minimum. Potem można już nałożyć folię na pojazd i doprowadzić do jej podgrzania po to, aby aktywowany został umieszczony na jej spodniej warstwie klej. Można zatem przyjąć, że oklejanie samochodu nie zajmie nam więcej niż trzy dni.

Po drugie – usuwanie

Jeśli zdecydujemy się na przemalowanie samochodu, musimy mieć świadomość tego, że jest to działanie, od którego nie ma już odwrotu. Inaczej przedstawia się sytuacja wtedy, gdy zdecydujemy się na folię, którą można w całości zdjąć. Można mieć też pewność, że folia nie doprowadzi do uszkodzenia lakieru znajdującego się pod jej spodem. Decydując się na przemalowanie samochodu musimy też liczyć się z tym, że decyzja ta może wpłynąć niekorzystnie na jego wartość przy próbie sprzedaży. Zapakowanie samochodu w folie jest więc bezpieczniejszym procederem. O trwałości powłoki malarskiej decyduje jakość farby, którą zdecydowaliśmy się zastosować. Nie można jednak zapominać, że nie będzie ona odporna na promieniowanie UV. Folia charakteryzuje się trwałością wynosząca od dwóch do dziesięciu lat.

Więcej na https://cardetailing.edu.pl/

Previous Kupno odpowiedniego sprzętu biurowego
Next Podkład mineralny na mokro

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Korki w miastach kosztują każdego kierowcę średnio 3,3 tys. zł rocznie

Kierowcy i gospodarka tracą miliardy złotych przez korki w polskich miastach. Tylko w Warszawie średni koszt na jednego kierowcę to blisko 4 tys. zł – wynika z badania Deloitte i Targeo.pl. W rozładowaniu zatorów pomóc mogą

Motoryzacja 0 Comments

Powłoka kwarcowa na samochód

Podczas eksploatacji samochodu zawsze najbardziej cierpi jego lakier. Bez względu na to, jak ostrożnie jeździsz, na farbie pojawiają się zadrapania i otarcia, a farba z czasem znika. Wszystko jednak zmienia

Motoryzacja 0 Comments

Transport może być bardziej ekologiczny dzięki paliwom alternatywnym

W Polsce transport generuje blisko 12 proc. emisji gazów cieplarnianych. Jej ograniczenie jest trudniejsze niż w innych krajach Europy ze względu na dużą liczbę samochodów oraz średni wiek i zły stan techniczny pojazdów.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź